Kisah Aku dan Kuala Lumpur-Part 1

Bismillahirramanirrahiim..

Alhamdulillah..setelah sekian lama blog ni disisihkan..akhirnya kembali immarah..inshaALLAH..
Beberapa hari yang lalu,entah kenapa tiba2 terasa nak keluar amik angin..keluar ber-outing @ overnight..aku ni bkannye jenis yang suka keluar pi jalan2..risau duit habis digunakan kearah perkara2 yang xperlu..tapi tak pe,bukan selalu kan,kadang2 je..manusia pn prlu gak relaks2 nih..

Then,bermulanya kisah Aku dan Kuala Lumpur..

Kuala Lumpur,bagi aku sebuah bandar yang agak maju,di mana tempat ini berkumpulnya pelbagai jenis manusia dengan pelbagai ragam dan sikap..dan disini jugalah aku belajar pelbagai perkara..



Hiasan semata2..




Antara perkara yang si DIA tunjukkan pada aku..kemajuan lahiriah tidak semestinya terselit bersama kemajuan insaniah..aku agak sedih,kaget..melihat reaksi dan cara pemakaian remaja2 sekarang..apatah lagi di hadapan mata ni sendiri..lagi menyedihkan apabila seorang remaja,mungkin lagi kanak2..sudah bertindik dan mengikut tingkahlaku bangsa kuning..namun,siapa yang harus disalahkan?





Sabda Rasulullah S.A.W.:
“Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fitrah (islam), maka kedua ibu-bapanyalah yang menjadikan dia Yahudi dan Nasrani.”
[Muttafaqun ‘alaih] 


Dalam perjalanan meronda2 KL tu,tak semunya si DIA tunjukkan yang buruk..ada juga yang manis ditengok dan menyejukkan mata..


comel btol..hehe
Alhamdulillah,sekali lagi si DIA tunjukkan aku perkara yang indah..betapa uniknya kekuasanNya..semasa menaiki LRT(kalu tak silap la..),aku ditemukan dengan sepasang orang bisu..cara mereka berkomunikasi membuat aku sedar..betapa bijaknya si DIA dalam penciptaan  makhluknya..even tanpa suara,mereka masih boleh memahami apa yang disampaikan oleh yang lain..


wajah ceria ketika bergambar..
Kisah aku dan kuala lumpur,part 1,sampai disini sahaja dulu..inshaALLAH,andai ada masa terluang,part 2 akan kembali menyambung..



p/s:ada orang sudah berbunyi..kena study doh la..haiisshh..


p/s:da lama xmnulis blog,so bhasa n ayat2 pn cam pelik2 sket..



Bookmark and Share

2 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .:Kisah Dari DIA:.