Kisah Awek dan Anjing..

Bismillahirrahmanirrahiim...

LEMBU: Hai anjing, apa Khabar? Macam ada yang tak kena saja?

 ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

 LEMBU : eh? kenapa?

 ANJING: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!!!".
 LEMBU: Ya, lah. kau kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

 ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba "AWEK" dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

 LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yang bukan 
mahramnya tanpa ikatan yang sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang kau anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak......

ANJING: Wah.. ayat kau memang power la... manusia kena ubah pepatah "PANDAI MACAM LEMBU"..... 

Rasulullah s.a.w bersabda:
 "Tidak pernah aku menyentuh tangan perempuan (ajnabi/bukan mahram)"
(Hr At-Thabrani, dari Uqailah binti Ubaid,menurut al-Albani: Sahih

p/s:aku copy paste dari tempat laen..tp lupe mane sourcenya..sori2
Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © .:Kisah Dari DIA:.