Pencarian Software IMAN:Sahabat Baru..

8:45 malam,Isnin..Aku menuggu kehadiran Rafique,sahabat yang aku kenal dibangku sekolah. Malam itu,aku merancang ke Cyberjaya,ingin bertemu sahabat lama,pelajar Medik di CUCMS. Dan juga sahabat yang lain,Waseem yang berada di MMU. Perjalanan agak jauh,sungguh. Aku tiba di Cyberjaya,hampir pukul 12 malam.

Di sana,aku disambut oleh Amir,rakan sekelasku di UiTM dahulu. Rumahnya menjadi destinasi,tempat penginapan selama aku disana.

Suatu ketika,aku melihat peluang,peluang untuk meramaikan sahabat. Pelajar Asasi di CUCMS,di kehendaki membuat sebuah video,yang berkaitan tradisi dan kehidupan mereka di CUCMS. Membuat video,montaj;salah satu perkara yang aku minat lakukan. Takkan jemu,mungkin. Aku menolong seberapa yang mampu. Alhamdulillah,sahabatku bertambah. Dari Melayu,Cina hingga ke India;dari Kristian,Hindu hingga ke Atheis.

Di sini(Cyberjaya),aku melihat perkara yang tidak disangka.Ilmu dituntut dari pelbagai peringkat umur. Berusia 20-an,namun masih lagi di peringkat Asasi. Bukan salah,tapi bangga. Sifat ingin mencuba,ingin mencari ilmu,ingin mencapai cita-cita tersemai dalam diri mereka. Memberikan makna yang cukup besar dalam kehidupanku. Satu petunjuk yang amat diperlukan ketika itu,ketika aku perlu membuat keputusan,tentang jalan cerita hidup aku selepas ini.

10 pagi,Ahad..Sekali lagi,Hafiz Azhar menjemputku. Membawa aku pulang ke Kota Damansara. Sudah terlalu lama aku disana,tidak mahu menyusahkan sesiapa lagi. Apatah lagi,mereka akan menduduki ujian akhir semester.

Bittaufiq Wannajah Fil Imtihan

Jangan tension2 ye..

Bookmark and Share

3 comments:

Aesya N. said...

next pleasee ^^
baguslahh

Ibn Abdul Latif said...

aesya:aiii...xsabar nmpak..

Aesya N. said...

haha..menarik citernye ^^

Post a Comment

 
Copyright © .:Kisah Dari DIA:.